Slaapexpert op maat
‘Met het Prinses Máxima Centrum hebben wij een brede en duurzame samenwerking opgebouwd. Beter Bed draagt bij in kennis, producten en zichtbaarheid én we betrekken medewerkers en klanten. Zo delen we onze kennis over slaap met zorgprofessionals in het Máxima. Informatievoorziening op dit gebied kan op die manier geoptimaliseerd worden. En bij de opening van het Prinses Máxima Centrum in 2018 hebben wij alle bedden en matrassen voor de slaapkamers van de ouders verzorgd. Deze slaapkamers zijn onderdeel van de 87 ouder-kindkamers in het Máxima, waardoor ouders dag en nacht bij hun kind kunnen zijn. Vanzelfsprekend verzorgen wij nog altijd het onderhoud van het materieel.’
‘Als slaapexpert weten wij als geen ander hoe belangrijk het is om goed te slapen. Voor onze mentale, maar ook fysieke gezondheid. We bieden daarom ondersteuning precies waar het hard nodig is. Kinderen met kanker hebben helaas vaak te maken met slaapproblemen. Dat komt bijvoorbeeld door een behandeling als chemotherapie. Door aandacht te besteden aan slaapproblemen van kinderen met kanker en hun gezinnen dragen we bij aan het vergroten van de kwaliteit van leven voor deze kinderen.
Daarom is Beter Bed sinds 2017 partner van het Máxima en dragen wij vanuit onze expertise bij aan de missie van het Prinses Máxima Centrum,’ vertelt Perijn Hoefsloot, directeur Marketing & Customer Experience van Beter Bed.
Maand van kinderkanker
September is de maand van kinderkanker, een internationale campagnemaand om aandacht te vragen voor kinderkanker. Tijdens de campagne dragen partners van het Prinses Máxima Centrum ook bij aan het vergroten van de zichtbaarheid voor deze ziekte. Zo ook Beter Bed.
Perijn vertelt: ‘We betrekken onze klanten structureel door aandacht te vragen voor het Máxima in onze winkels en bij bezorging. Iedere klant krijgt de mogelijkheid aangeboden om na aankoop een donatie te doen aan het Máxima. De donaties worden geïnvesteerd in onderzoek naar slaapproblematiek en oplossingen om deze problemen tegen te gaan. Klanten reageren er positief op en het maakt medewerkers trots dat Beter Bed op deze manier concrete maatschappelijke impact levert.
Deze maand geven we extra aandacht aan de samenwerking. Tijdens de awareness campagne van het Máxima komen medewerkers in actie om donaties op te halen voor het Máxima. Er wordt bijvoorbeeld een benefiet voetbalwedstrijd georganiseerd in Uden. Naast de voetbalwedstrijd zijn tal van andere acties opgezet door enthousiaste medewerkers van Beter Bed. Zoals een inzamelingsactie van statiegeldflessen en -blikjes, 2,5 km zwemmen in het Zwolse 50m bad, hardlopen tijdens de Bredase Singelloop, een grabbelton met leuke prijzen, diverse veilingen en nog veel meer.‘