Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om instellingen te onthouden en je bezoek soepeler te laten verlopen. Daarnaast gebruiken we ook cookies voor de verbetering van de website en het verzamelen en analyseren van statistieken. Lees meer over cookies

Veel bedrijven in actie tijdens de Maand van Kinderkanker

Wat zijn we trots! September is wereldwijd de Maand van Kinderkanker. Met de campagne ‘teken mee tegen kinderkanker’ riepen we heel Nederland op om zoveel mogelijk aandacht te vragen voor kinderen met kanker. En dat is gelukt!

De gouden ribbon staat wereldwijd symbool voor kinderkanker. Er werden met stoepkrijt ribbons voor de deur, op het schoolplein en bij de sportclub getekend.  Ook bij het Máxima verschenen de mooiste tekeningen.

Ribbons op de werkvloer


Partners en relaties in actie

Naast dat er veel ribbons zijn getekend om aandacht te vragen voor kinderkanker, kwamen onze zakelijke donateurs en relaties ook sportief in actie met hun medewerkers. Alle mogelijke inspanningen werden geleverd om donaties op te halen. Wandelen, hardlopen, fietsen, estafettes, voetbalwedstrijden, zwemmen, iedereen in zijn of haar kracht. Naast sportieve prestaties organiseerden bedrijven ook andere acties zoals een grabbelton, veiling of statiegeld inzameling.

Wij zijn geraakt door de betrokkenheid bij het Máxima en zien dat het samen in actie komen medewerkers met elkaar verbindt en bijdraagt aan vitaliteit en saamhorigheid. Graag delen we een kleine greep uit de initiatieven.   

@Bincx fietste met met 90 collega’s, relaties en leveranciers maar liefst 20.000km op één dag. Ze lieten zich sponsoren en daarmee steunden ze het Máxima.

@oceanoutdoornederland maakte het mogelijk dat de campagne de hele maand te zien was op digitale out of home schermen langs de snelweg in heel Nederland.

The Finds creëerde, al voor de 3e keer, een speciaal armbandje waarbij de volledige opbrengst ten gunste komt van het Máxima. Daarbij deelden ze het bijzondere verhaal van Floor, haar dochter, zelf survivor.

NCC loopt, in nagedachtenis van dochter Emelie van een collega, de marathon.

Vaarkamp liep met veel collega’s een wandeltocht en liet zich hiervoor sponsoren.

De klanten van Dirk van den Broek doneerden massaal statiegeldbonnetjes.

Drukwerkdeal medewerkers daagden elkaar uit door het lopen van zoveel mogelijk rondes van 5 km.

De eerste Tour d’Armonia vond plaats in de Maand van Kinderkanker, waarbij medewerkers van Receptel en Bouwens& gefietst zijn van Antwerpen naar Amsterdam (deels of helemaal).

Dank aan iedereen die op zijn of haar eigen manier in actie kwam. Samen maken we het verschil in het leven van kinderen met kanker.